Polskie Forum HR po raz kolejny dokonuje przeglądu rynku HR TECH w Polsce
Z jednej strony rosnące koszty zatrudnienia, z drugiej pogłębiające się trudności z niedoborem kandydatów na rynku – to nadal główne wyzwania stojące przed działami HR. Automatyzacja staje się koniecznością, pozwala na optymalizację procesów, bez której efektywne zarządzanie jest niemożliwe. 76% firm członkowskich PFHR planuje inwestycje w rozwój technologii w ciągu najbliższych 2 lat. Wiedza na temat funkcjonujących rozwiązań staje się niezbędna aby pozostać konkurencyjnym. W tym celu Polskie Forum HR przygotowało kolejną odsłonę konkursu HR TECH CHANGER.
Czasy, kiedy pracodawcy mogli przebierać w kandydatach do pracy bezpowrotnie minęły. Sytuacja demograficzna i zmieniające się realia prowadzenia biznesu sprawiły, że o talenty trzeba zabiegać, nie tylko w procesie rekrutacji ale w całym okresie zatrudnienia a nawet po rozstaniu z pracownikiem. Coraz więcej pracodawców zgłasza trudności z pozyskiwaniem kandydatów, co staje się poważnym wyzwaniem. Dodatkowo rekordowe wzrosty minimalnego wynagrodzenia wpływają na cały rynek pracy a rozmowy o skróceniu norm czasu pracy rodzą pytania: jak wypełnimy już istniejące braki kadrowe i jakie będą tego koszty?
Z pomocą śpieszą rozwiązania technologiczne, które coraz odważniej wkraczają w świat HR-u. Szczególne zainteresowanie budzą rozwiązania pozwalające na optymalizację kosztów, ograniczające rotację pracowników, wspierające procesy rekrutacyjne, głównie w zakresie szybkiej i trafnej weryfikacji kompetencji kandydatów oraz rozwiązania HR automation, usprawniające procesy kadrowe w firmach.
– Liczba dostępnych narzędzi rośnie, a wykorzystanie sztucznej inteligencji staje się nową normą. Innowacje obejmują wiele obszarów, mogą zwiększać efektywność rekrutacji i onboardingu, wspierać zarządzanie pracownikami, automatyzować procesy dokumentacyjne, podnosić atrakcyjność pracodawcy oraz ułatwiać komunikację zarówno z kandydatami, jak i pracownikami – mówi Anna Wicha, Prezes Polskiego Forum HR.
W ubiegłym roku zainteresowanie konkursem było ogromne, zgłoszono 73 rozwiązania. Zdaniem uczestników największym wyzwaniem stojącym przed rynkiem HR Tech w Polsce są wysokie koszty prowadzenia działalności oraz trudności w dotarciu do klientów. Budowanie świadomości biznesu w zakresie istniejących rozwiązań oraz możliwości i korzyści, które dają jest niezwykle istotna. Nadal świadomość polskich HR-owców w tym zakresie jest stosunkowo niska.
– Celem jakim sobie postawiliśmy jest szerzenie wiedzy na temat rozwiązań dostępnych na rynku, z których korzystać mogą nie tylko agencje zatrudnienia, ale generalnie pracodawcy. Bez technologii nie ma rozwoju, również w obszarze HR. Budowanie relacji między rynkiem usług HR i rozwiązaniami HR Tech, wymiana doświadczeń jest dla nas kluczowym elementem w procesie tworzenia nowoczesnego rynku usług HR – dodaje Przemysław Kadula, członek Zarządu Polskiego Forum HR.
W tym roku konkurs podzielono na pięć kategorii:
- DEBIUT ROKU
- OPTYMALIZACJA KOSZTÓW HR – NAJLEPSZY CASE STUDY
- HR AUTOMATION
- RECRUITMENT TOOLS
- HR MANAGEMENT
Zgłoszenia do konkursu można przesyłać do 20 września 2024 roku za pośrednictwem strony www.hrtechchanger.pl